top of page
  • Obrázek autorapokladykuchyně

Dýňová roláda s banánem a pumpkin spice pyré

K podzimu patří jednoznačně dýně. Doma jsem měla Hokaido, ze které je vynikající polévka, nedokážu si podzim představit ani bez pumpkin spice latte a k tomu latte to chtělo něco sladkého.

Tak přišla na řadu dýňová roláda. Dlouho jsem ji chtěla vyzkoušet a musím říct, že jsem ji vážně dotáhla do dokonalasti, když jsem ji naplnila lehkým ,,krémem” a banánem, který roládu skvěle dosladil.



Ingredience


3 vejce

2 bílky

90g cukru krupice

200g hladké mouky

30g kokosové mouky

20g rozpuštěného másla

200g dýňového pyré

1 ČL jedlé sody

1 ČL prášku do pečiva


Postup

Vejce a bílky ušlehejte s cukrem do pěny. Poté vmíchejte rozpuštěné máslo a dýňového pyré. V jiné míse smíchejte mouky s jedlou sodou a práškem do pečiva. Vmíchejte do tekuté směsi.

Připravené těsto rozprostřete na plech vyložený pečícím papírem.

Pečte 8 - 10 minut (povrch by neměl začít zlátnout) na 175°C.

Připravte si navlhčenou utěrku, posypte ji moučkovým cukrem a upečenou roládu po vytažení z trouby vyklopte na utěrku, stáhněte pečící papír a roládu i s utěrkou stočte. Roládu nechte vychladnout zatočenou, zamezíte tak tomu, aby popraskala a hlavně by jste ji už poté nezatočili.


Mezitím si připravte náplň.

Ušlehejte si 750ml smetany.

Po vychladnutí roládu potřete 2/3 šlehačky a vložte 2 banány, zatočte a zbylou šlehačkou potřete roládu zvenku.


Já ještě roládu dozdobila pumpkin spice pyré, na které jsem dávala recept minulý rok. Tento rok jsem ho připravovala také a recept sem dávám znovu a malinko poupravený i zjednodušený.


pumpkin spice pyré


Dýňové koření

1 a 1/2 ČL skořice

1/2 Č kardamonu

1/2 ČL anýzu

Špetka mletého zázvoru

Špetka muškátového oříšku

1 ČL hřebíčku a nového koření(rozdrcené)


Příprava pumpkin spice pyré

Stačí si v mixéru smíchat dýňové koření(množství uvedeno níže), 1 upečenou dýni(30 minut na 175°C).


Samotné je pumpkin spice velmi silné, ale jakmile jím ozdobíte roládu nebo ho přidáte do latte, tak to bude akorát.


A bonusový recept na pumpkin spice latte.

Dávám 2 ČL na sklenici jako vidíte na fotce( zhruba 200 ml mléka) a 1 shot espressa.



8 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Tiramisu dort

 
food blog

Untitled-Artwork (2).jpg
bottom of page