top of page
  • Obrázek autorapokladykuchyně

Paella s mořskými plody (Paella de marisco)



Paella, moje nejoblíbenější španělské jídlo, tedy hned po tapas, ale ty neberu jako jedno konkrétní jídlo, protože pod tapas se skrývá spoustu malých porcí jídel, ale o tom zase někdy jindy:)

Dnes tu pro vás mám recept na Paellu /čti paeju/, kterou jsem dneska dělala k obědu a měla chutí i vzhledem velmi blízko Paellám, které jsem ochutnala v Malaze, Córdobě a Seville.

Co se týče koření, tak jsem zkoušela jak to, které bylo součástí balení pánve na paellu, tak i kombinaci vlastní (1 ČL sladké papriky, 3 pestíky šafránu vylouhované v trošce vody, 1 ČL sušeného česneku, pepř, sůl a v uložených instastories – (Španělsko) najdete i tipy na suroviny a právě i na směs koření na paellu)


Pánev na Paellu (pánev je i na indukci), rýži na paellu a koření seženete na www.edelikatesy.cz

.

Recept na Paellu s mořskými plody (v jídelním lístku ve Španělsku to najdete pod názvem Paella de marisco)

.

5 PL olivového oleje

1 červená paprika kapie

1 cibule

5 stroužků česneku

3 rajčata

100 ml bílého suchého vína

400 g rýže na paellu (můžete použít popřípadě i jasmínovou)

Koření na paellu nebo smíchejte koření viz výše

Čerstvě nastrouhaná kůra z jednoho citrónu

1000 ml vývaru (použila jsem hovězí)

Mušle

Krevety

Na dozdobení plátky citrónu

.

Na pánvi si na 5 PL olivového oleje osmahněte nadrobno nakrájenou cibuli a nakrájený česnek na plátky dozlatova a přihoďte papriku. Poté přihoďte nakrájená rajčata. Míchejte 5 minut. Přilijte víno a nechte 2 minuty povařit. Poté vsypte rýži, koření, čerstvě nastrouhanou citrónovou kůru a zalijte vývarem. Vařte 15 minut za občasného promíchání. Pokud se vám bude zdát, že je potřeba podlít více, tak přidejte vývar nebo vodu, můžete mít nastavenou vyšší teplotu než měla já a tím pádem se vám tekutina vypaří rychleji. Po 15 minutách přidejte mušle, krevety a vařte bez míchání dalších 12 minut přikryté pokličkou. Dozdobte citrónem a můžete podávat.

Dobrou chuť!



19 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Buddha bowl

 
food blog

Untitled-Artwork (2).jpg
bottom of page