top of page
  • Obrázek autorapokladykuchyně

Hrušková povidla

Hrušková povidla jsem chtěla udělat už dlouho, ale hlavně s nimi něco upéct(to vám ukážu později).

Co vám musím, ale povyprávět je příběh těhle povidel, který nakonec skončil velmi dobře, jako v pohádce, jak? To se dozvíte na konci.



Hrušky jsou ze zahrádky. Když jsme je posbírali, tak jsem z nich šla udělat povidla.

Hrušky jsem pokrájela na malé kousky. Byly jich 2 kila a zasypala jsem je 500 - 600 g cukru(postupně jsem přisypávala). Podlila jsem cca 400 ml vody naprogramovala na 1 hodinu, aby hrušky povolily a co? šla jsem dělat něco jiného v přesvědčení, že se voda nevypaří, bez zamíchání, zkrátka jsem je tam nechala. Po asi půl hodině se ke mně dostala vůně uhlí z kuchyně:) Tak mi došlo, co to asi bude, žejo. Kupodivu jsem z toho vůbec nebyla špatná(teda až na tu pánev, která byla spálená tak, že to z ní ani nožem seškrábat nešlo, naštěstí nebyla nová, ale i tak mně to štvalo). Jindy bych to vyhodila a byla naštvaná. Taky mě zachránilo, že ty hrušky byly tvrdší, jinak by tomu pomoct nešlo.

Co bylo vlastně spálené nebyly hrušky, ale cukr, ze kterého se stal karamel a ten se dočista spálil. Tím, že to ale nebylo promíchané, tak se karamel spálil jen na spodku pánve. Hrušky jsem přendala do mísy a tam je asi 6x přelila vroucí vodou a vodu, ve které se karamel vždy rozpustil jsem slila. Takto jsem dostala jen změklé hrušky, které jsem tyčovým mixérem rozmixovala, vložila jsem rozmixované hrušky zpátky do hrnce, přisypala zhruba 100g cukru krupice a přidala pektin, 2 skořice, 7 hřebíčků a 2 tobolky anýzu. Tady už jsem si to hlídala;) Za stálého míchaní jsem povidla povařila cca 7 minut a dala je do sklenic.

Jelikož se nakonec opravdu povedly tak jsem s nimi už pekla.


Shrnutí receptu


2 kg hrušek (oloupaných)

500 - 600 g cukru

7 hřebíčků

2 skořice

2 tobolky anýzu

Pektin


Postup

Na malé kostičky nakrájené hrušky zasypte cukrem. Nechte povařit hodinu, ale choďte míchat. Až hrušky změknou přidejte ostatní. Povařte zhruba ještě 7 až 10 min. Poté povidla dejte do vroucí vodou vylitých sklenic. A vršek zalijte 1 PL rumu.

8 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
 
food blog

Untitled-Artwork (2).jpg
bottom of page