top of page
  • Obrázek autorapokladykuchyně

Jitrocelový sirup

Jitrocel jsem brala tak trochu jako plevel. Toto léto jsem ale udělala jitrocelový sirup a nejen že je moc dobrý, ale měl by také pomoct při kašli. Pokud si půjdete koupit něco proti kašli, tak tam pravděpodobně bude právě jitrocel. Já to chtěla nejen vyzkoušet, ale hlavně, když už tu ten jitrocel mám, tak proč si z něj něco neudělat na to podzimní období.

Mám pár postřehů, které bych zde chtěla zmínit při přípravě sirupu.

Ideálně bych doporučila tento sirup připravovat ještě z nevykvetlého jitrocele, v listech je více šťávy.

A druhá věc je, že pokud vám zkrátka listy po třech dnech šťávu nepustí přilejte okolo 200 ml teplé převařené vody(na množství, které mám uvedeno v receptu), cukr se díky tomu rozpustí a listy ještě pustí šťávu.

Když jsem to udělala bez vody a také měla několik listů už z vykvetlého jitrocele, vzniklo mi množství, které můžete vidět na na konci tohoto článku. Nic moc.

Ale po přidání vody vzniklo ještě množství na první fotce. To už je rozhodně lepší.



Ingredience


6 hrstí čerstvě pokrájeného jitrocele

2 hrnky krupicového cukru

+

Okolo 200 ml teplé převařené vody, pokud listy nepustí dostatek šťávy


Postup

Do uzavíratelné sklenice vrstvěte čerstvě pokrájený jitrocel s cukrem. Poslední vrstva je cukr.

Takto uzavřené nechte stát při pokojové teplotě 2-3 dny.

Poté sceďte, vymačkejte ještě z jitrocele všechnu šťávu a vlijte do sklenice, kterou uchovávejte v lednici.





3 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

O čajích

 
food blog

Untitled-Artwork (2).jpg
bottom of page